Coronavirus

Trainingen per 31 maart 2021 en actuele regels, tijden en locatie.

Beste Leden,

Aangezien de avondklok een uurtje later is kunnen we weer wat langer buiten trainen en dat gaan we dan ook doen. Ook is het weer de laatste tijd wat beter en blijft het langer licht en dat betekend dat we meer technieken kunnen gaan doen tijdens de trainingen. 

Lees het onderstaande goed door en kijk ook goed naar de tijden en wat je mee moet nemen. Hier veranderd namelijk het meeste in. Tijdens de komende lessen zullen we het ook nog een paar keer aangeven. 

En dat de paasdagen. Op 2e paasdag (maandag 5 april) geven we gewoon les voor diegene die zich vervelen. Ben je er niet omdat je te veel eitjes hebt gegeten? Geen probleem dan trainen we die er woensdag weer af :)

Tot morgen!

Bushido Nieuwegein

Mark en Frank


Regels en tijden per 31 maart 2021. 

Regels algemeen: (dit stukje blijft hetzelfde)

  • Tijdens de trainingen hoef je onderling geen 1.5 meter afstand te houden als je jonger bent dan 18 jaar.
  • Ben je 19 jaar of ouder dan dien je voor, na en tijdens het sporten 1,5 meter afstand te bewaren van iedereen met uitzondering van kinderen t/m 12 jaar.  
  • Kom niet sporten of naar de sport locatie als je een van de volgende vragen met JA kan beantwoorden:
    • Heb je de afgelopen 24 uur last gehad van: hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden, benauwdheidsklachten?
    • Heb je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten?
    • Heb je het nieuwe coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)?
    • Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heb je in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog geen klachten had?
    • Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  • Zorg er voor dat je mag maximaal 5 minuten van te voren aanwezig bent op de locatie.
  • Na de les ga je direct naar huis! Hier krijg je maximaal 5 minuten voor.
  • Je hoeft je niet aan te melden voor de trainingen. Het ledenaantal per groep is te klein voor de maximale capaciteit in de zaal. Wel zal de trainer of coronaverantwoordelijke je naam opschrijven als je bent geweest op de training mocht er een GGD bron en contact-onderzoek worden gestart. Deze lijst zal 4 weken worden bewaard en alleen maar hiervoor worden gebruikt.
  • Was thuis je handen! Zowel voor als na het trainen met zeep voor minimaal 30 seconden. 
  • Ouders mogen NIET blijven kijken. (Heeft ook geen nut want we gaan vanaf de verzamel locatie hardlopend ergens heen.)

Tijden: (vanaf hier staan de veranderingen)

Groep 1: Training zoals je gewend bent
Van 7 t/m 12 jaar
Tijd: 18.30 tot 19.25

Groep 2: Training zoals je gewend bent
Van 13 t/m 17 jaar
Tijd: 19.30 tot 20.30
om 20.30 zijn we weer terug op de parkeerplaats waar we verzamelen zodat je naar huis kan. Eventueel kun je daarna als je zin hebt nog even verder trainen (wel met toestemming van je ouders!):

Extra Groep 2: Conditie/kracht
Tijd: 20.30 tot ± 21.00
dit is extra en dus niet verplicht je leert hier ook geen extra technieken!

Wat doe je aan en neem je mee (groep 1 en 2): 

  • Hardloopkleding en sportschoenen waar je lekker op kan lopen. (kijk zelf wat voor weer het is en hoe warm je je aan kleed)
  • Neem je vuistjes, bitje en handwapens mee (zoals ebo-stick, eskrima en mes (als je ze hebt)) 
  • Geen armbanden, oorbellen, fit-bits, sporthorloges enz meer om aangezien we nu niet meer alleen maar gaan hardlopen en krachttraining doen. 
  • Neem je je spullen in een tas mee? Deze kun je in de auto kwijt. 

 

Groep 3: Training op 1,5 meter en voornamelijk conditie. 
Vanaf 16 jaar
Tijd: 19.40 tot ± 21.10
Voor iedereen van 16 en 17 gelden de regels van 18 jaar en ouder tijdens deze training!
Op verzoek van de volwassenen blijft deze les voorlopig op ongeveer dezelfde tijd.

Wat doe je aan en neem je mee (volwassenen) + extra regels:

  • Je traint per viertal op 1.5 meter en mag niet mengen of wisselen van viertal. 
  • Tussen elk tweetal zit minimaal 2 meter.
  • Als we verzamelen zorg er dan voor dat je je al aan bovenste regels houd.
  • Neem je handwapens mee 
  • Hardloopkleding en sportschoenen waar je lekker op kan lopen. (kijk zelf wat voor weer het is en hoe warm je je aan kleed)

Locatie:

Het adres van de locatie: Galecopperzoom 2, Nieuwegein en dan een stukje doorrijden over de brug. Google Link:

https://www.google.nl/maps/place/52%C2%B003'31.5%22N+5%C2%B004'33.7%22E/@52.0588483,5.076308,347m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d52.0587514!4d5.0760134?hl=nl 


Alle bovenstaande regels zijn volgens de richtlijnen van de nu geldende noodverordening van regio Utrecht en de sportprotocollen van de betreffende organisaties. 

We blijven de berichtgeving, adviezen en protocollen vanuit het RIVM, GGD, NOC*NSF, VRU, Verbindion en de gemeente Nieuwegein volgen.

Bovenstaande blijft van kracht tot nader bericht.

Mochten je vragen hebben dan horen we dit graag. Mocht er iets wijzigen dan zullen we jullie hier zo snel mogelijk van op de hoogte brengen.

Bushido Nieuwegein

Mark en Frank